segalanya Bermula Di PLKN

Assalamualaikum ,

home sweet home . akhirnya saampai jugak kmpung halaman yang dirindui . selama lebih kurang sebulan meninggalkn kampung halaman untuk berjuang di PLKN . bermacam macam dugaan dan rintangan yang aku lalui .

1/4 bergerak ke kem Pinggiran Pelangi Muadzam Shah menaiki bas yang disediakn di bandar Temerloh . Tipu lah kan kalau cakap tak menangis meningalkan keluarga tercinta . sampai je di kem kiri kanan hutan belantara . hanya mampu mengalirkan air mata kerana tidak mampu untuk meneruskan hidup di hutan ni seorang diri tanpa keluarga . sampai terus daftar dan check in bilik . dapat bilik paling atas bukit dan paling ceruk dalam hutan . OMG :/ dengan berbekal kan sedikit tenaga aku mengangkut beg yang besar gedabak naik masuk bilik . tak sempat berkenalan dengan kawan baru . aku turun ke bilik logistik untuk mengambil peralatan yang disediakan such as baju celoreng . kasut . baju kelas . banyak sngat sampai beg sampah wane hitam tak muat . berjalan la mengangkut barang barang tersebut untuk dibawa naik ke bilik . malang tidak berbau . beg plastik yang dipegang koyak rabak di tengah jalan . habis baju baju berterabur . terduduk aku . dugaan ape lagi ni Ya Allah . hanye mampu merintih di dalam hati . alhamdullilah seorang amoi cina lalu dan menolong aku mengangkat barang barang tersebut naik ke bilik .

di dalam bilik berkenalan dengan kawan baru yang bernama yana . atun dan seorang budak cina bernama mei hua . alhamdullilah kawan baru same kepale dengan aku . sporting happening . so aku merase lega kerana tidak keseorangan lagi . berjumpe dengan cikgu cikgu yang ok dan yang tak ok . membuat aku berase stress dan ingin balik . setiap hari call mak dan menangis nak balik . mak hanya mampu memberi kata kata semnagat untuk terus kuat berada di situ .


2 week ago ....

akhirnya aku dah biase dengan suasana di sana . dapat kawan yang gile happening . bole buat group lagi . 9 orang . yana , ana , syafa , afzan , sal , atun , el ,ain dan aku . beruntung sekali bertemu mereka yang faham erti sahabat . pernah sekali bergaduh dengan mereka kerana salah faham tetapi tidak lame kerana sahabat tidak boleh dipisahkan . tiap kali aku nangis mereka datang menyanyikan lagu sahabat najwa latif smpai bising satu bilik :D

pagi adalah mase masuk kelas . belajar tentang keyakinan diri dan keyakinan diri untuk semua . macam macam perkara yang aku belajar . dari aku seorang pemalu di dalam kelas menjadi seorang yang bising di dalam kelas . pelbagai aktiviti yang dilakukan smpaikan aktiviti untuk mencegah malu di hadapan orang . mule mule tuu malu nak brhadapan dengan orang yang kita tidak kenal tetapi bila dah lame rase macam tak kesah pun :) di dalam kelas ketemu dengan budak lelaki yang sporting . makin lame makin gila . tetapi seorang lelaki yang pada mulenye aku ketemu di dalam kelas . seorang yang gila suke mengejek aku . tiap kali masuk kelas ada je nak bergaduh dengan aku . bukan di dalam kelas saje . rupenye dia kapten kompeni yang same dengan aku . dari dalam kelas belajar bersama smpaikan satu kompeni pun same akhirnya dari selalu bergaduh menghasilkan perasaan kasih sayang . itu yang dia cakap dekat aku . haha .

setiap petang mase riadah aku akan berjoging dengan dia . dipakse oleh dia kerana dia tau aku seorang yang malas bersukan -,- dan pada setiap malam dia akan belikan burger atau twisties dekat aku . mempunyai seorang yang baik gitu membuatkan aku tidak sanggup untuk meninggalkan kem ini walaupun hanya untuk cuti semester .

cikgu cikgu di sana ada yang baik ada yang kurang baik . kalau berlaku pergaduhan sakit lah semua budak plkn dapat padah nye . kadang kadang rase tidak adil tetapi itulah cara untuk mendisplinkn pelatih .

ini baru permulaan . nnti hbis semester ni bermacam aktiviti berat yg dijalankn seperti jungle tracking , wirajaya , sesat dlm hutan . flying fox . OMG itu sume mcm mne aku nk lakukan ?
THANK YOU FOR READING HERE